The messy fishtail braid

Ondanks dat ik echt lang haar heb doe ik er eigenlijk weinig mee. Meestal heb ik het vast in een staart of een futloze vlecht. Vaak doe ik mijn haar maar 1 of 2 keer in de week los, en dan zijn dat ook de enige momenten van de week waarop ik me op m'n best voel. Dat moet toch écht wel anders kunnen.

While I've got quite long hair I don't really do much with it. Usually I've got it tied up in a ponytail or a lifeless braid. I only let my hair down once or twice a week, and it's those times that make me feel at my best. I feel I can do better than that.


Op Pinterest ben ik daarom op zoek gegaan naar wat haar inspiratie. Updo's die er mooi uitzien, weinig tijd kosten en het haar niet teveel belasten: de fishtail braid!


On Pinterest I've found my answer for an updo that doesn't take much time, doesn't put my hair through stress in the messy fishtail braid! My long forgotten friend.


Deze stoerdere variant van de 'gewone' vlecht heb ik in het verleden ook weleens gedaan, waarom ik daarmee ben gestopt weet ik eigenlijk niet. Het is in elk geval tijd voor de herinvoering van de fishtail braid en op youtube heb ik twee video's gevonden met elk een andere aanpak: de een begint van voren met braiden en de ander begint van achteren. Alhoewel het de beide meiden prachtig staan, denk ik persoonlijk dat de eerste versie mij beter zal passen. Ik ga ze in elk geval een dezer dagen uitproberen. Hopelijk zijn de saaie haren dagen nu dan voorbij. 

I don't know why I ever stopped doing my hair like that, but its time for a reunion. I've found two video's on Youtube that each show a different way of doing the fishbraid. I personally think the one in first video would suit me better, but I love how either of the girls look. I'm gonna try both one of these days. Hopefully it'll put an end on my boring hairdays. 








Thanks for dropping by Xx
Tags:

0 Comment(s)