Paula's Choice: Moisture Boost and Skin Recovery mask + Serum

In de vorige post had ik het al aangegeven, ook voor het hydrateren van mijn huid gebruik ik de producten van Paula's Choice.

As announced in my last post, I also use Paula's Choice products for moisturising my skin.


In deze post zal ik mijn enthousiaste en íets minder enthousiaste ervaring met deze producten met jullie delen.

In this post I will share with you the products that I like from Paula as well as the ones I like less. 


Moisture Boost (hydrating treatment cream)
Deze creme staat links in het rijtje en bevat geen zonnefactor. Ik gebruik deze dus uitsluitend in de avond, na het aanbrengen van de AHA of BHA. De creme is meer geschikt voor de droge huid en vrij dik van structuur wat ik eigenlijk wel fijn vind. 
In de ochtend na het wakker worden merk ik dan ook dat mijn huid er extra gehydrateerd uitziet. En als ik het dan ook niet bizar laat heb gemaakt de avond ervoor, zelfs goed uitgerust :). 

This cream doesn't have any SPF, so I only reach for this in the night. It has quite a thick consistency, which I like and makes it more suitable for dry skin. I find that it makes my skin look hydrated in the morning, and even looking refreshed if I didn't pull an all nighter :).

Paula heeft deze creme ook nog in een versie voor een zeer droge huid. Ik vind van mezelf dat mijn huid echt héél droog is in de winter, maar heb gemerkt dat deze creme op zich voldoende presteert om dit tegen te gaan. Deze creme is nu net op helaas en met de herfst en winter in de aantocht ga ik misschien wel overstag om deze keer de versie voor de zeer droge huid uit te gaan proberen. Misschien dat die nóg beter bevalt :). 

There's also a version available for the very dry skinned among us. Honestly I find it moisturising enough, even in winter-months. But because I've recently finished this cream, I might try out this version to see if I like that even better :). 

Skin recovery hydrating mask
Dit product is, zoals de naam al verraadt, een masker. Ik had dit product gekocht toen mijn huid wat schraal en geirriteerd leek te zijn. Het was winter, ik had het koud en dus de verwarming stond hóóg. Extra hydratatie van de huid kon dus echt geen kwaad. 
De structuur van dit product was niet zo dik als ik toen had verwacht van een masker. Het product trok meteen de huid in, en alhoewel ik een vrij dikke laag had aangebracht was er na een half uur weinig product meer te vinden op m'n gezicht die ik eraf kon wassen. Ik vond het een fijn masker, maar heb het daarna eigenlijk niet meer zo vaak gebruikt omdat het voor mij toen toch niet vochtinbrengend genoeg was. 

This is a mask in a tube that I purchased when my skin was in an agitated condition and needed extra hydration. The texture of this mask is not so thick though, and I couldn't find myself washing any product off after leaving it on for 30 minutes. The mask is OK, and I have not found myself using it as such after a few tries.  

Op de achterkant van de tube van het masker staat dat je het ook rondom de ogen mag aanbrengen. Paula heeft dan ook weleens gezegd dat het niet nodig is om voor de huid bij de ogen een aparte oogcreme aan te schaffen. Dit masker gebruik ik dan ook al geruime tijd als oogcreme, na de AHA of BHA en voor het aanbrengen van de dag-/nachtcreme. Het bevalt zo prima, en ik doe alweer bijna een jaar met deze tube aangezien ik het dus alleen gebruik voor de huid rondom mijn ogen. 

Because Paula has insisted you don't need a seperate eyecream for the eye area, I have been using this mask as an eyecream. For this purpose it works well enough and is quite a budget buy, considering that I have this tube for about a year and its only now starting to get empty.

Moisture Boost Daily Restoring Complex SPF30
Tenslotte de Moisture Boost dagcreme. Deze creme met zonnefactor 30 is in principe geschikt voor dezelfde huid als die voor de Moisture Boost Hydrating Treatment cream zónder SPF. Ook deze creme heb ik meermalen opgemaakt en opnieuw besteld. Hij is echt dik van structuur, maar zoals ik al zei houd ik daar wel van. Het laat wel een laagje achter op je huid wat niet heel snel (maar uiteindelijk wel) intrekt. Voor een vette huid die niet vochtarm is, zou ik deze creme niet aanraden. Als je een huid hebt zoals ik (erg vochtarm, af en toe pukkeltjes en velletjes op de wangen in de koudere maanden), is dit wel echt het proberen waard. Net als de versie zonder SPF overigens. 

Finally, the Moisture Boost cream with SPF 30. This cream should be suitable for the same skin as the Moisture Boost Hydrating Treatment Cream without the SPF, and I've repurchased this one also many times. It has also quite a thick consistency and it takes a bit of time before it sets in the skin, for which reason I don't recommend this cream for the oily and not dehydrated skin. This cream I would recommend for skins like mine (very dehydrated,acne sensitive with a bit of flakiness on the cheeks during cold weather) and is worth the try, just like the one without the SPF by the way. 

Skin recovery Super Antioxidant Serum
Een laatste vermelding is de Skin Recovery Super Antioxidant Concentrate Serum. 
Een hele mondvol, maar volgens Paula is ook een anti-oxidant onontbeerlijk in het skincare regime. 
Deze serum heb ik al een tijdje in mijn bezit, de verpakking van het product ziet er inmiddels al anders uit en alleen dit product van Paula heb ik nog niet voor een tweede keer aangeschaft. Waar ligt dit aan, hoor ik je denken? Alhoewel ik deze serum had gekocht voor het gehele gezicht, gebruik ik deze serum tegenwoordig alleen voor de ogen. Het goedje is namelijk best vettig en trekt erg lastig in. Misschien niet gek, omdat het voor een normale tot zéér droge huid is. Na de eerste paar keren dat het toch een beetje tegenviel, heb ik het daarna alleen voor mijn ogen gebruikt, afgewisseld met de Skin recovery hydrating mask

De recensies op de website van Paula's choice zijn echter wel erg lovend en ik vraag mij dan ook af of ik het niet misschien een tweede kans moet geven. Misschien was ik er op een slecht moment mee begonnen, dat het daarom zo weinig indruk op mij maakte? 

Another product is the Skin Recovery Super antioxidant  Concentrate Serum. According to Paula an antioxidant is also essential when it comes to skincare. I have this serum for quite some time now though, and even the packaging has been renewed since my purchase, but I've still not finished using the product in this small tube. You must be thinking why? And I think it's because I've resorted to using this occasionally and only as an eyecream, whereas I purchased this to use on my whole face. The reason for this is that the serum is quite oily, and takes a long while before its set in. The reviews on Paula's website for this product are however very positive, which makes me think that maybe I've started using this at a wrong time?

De producten worden alleen op internet verkocht( klik hier voor de website). Zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven, kan je bij Paula proefverpakkingen bestellingen die €0,70 per stuk kosten. Kosten voor verzending variëren tussen €2,50- €4,95. 
Er hangt een hele filosofie/research rondom de producten, als je even tijd hebt en zin kan je die ook naslaan op de website. Daarnaast test en reviewt Paula zelf ook producten van andere cosmetica merken, dus als je benieuwd bent naar welke foundation zij bijvoorbeeld het beste uit de test vind komen, kan je dat ook vinden op de website.

The products are only sold on the internet, click here for the website. As I've mentioned in my last post you can order samples of the products for €0,70 per package. Delivery costs are between €2,50 - €4,95. If you're interested you can also read the history of the products and her thoughts about skincare on the website. Paula does quite some research, also on products of other cosmetic brands. So if you're interested in (for example) what foundation she thinks is best, you can also find it there. 

Thanks for dropping by Xx

Tags:

0 Comment(s)