OPI Avoplex You're Spa-cial kit!

In een eerdere post heb ik geklaagd over mijn vreselijke nagelriemen. Omdat ik niet houd van klagen en erin geloof dat je er gewoon iets aan moet doen als je ergens niet tevreden mee bent, ben ik op zoek gegaan naar producten die mij van mijn nagelriem-problemen kunnen afhelpen. Via de bekende Nederlandse beautyblogs Beautyscene en Pinkypolish ben ik terecht gekomen bij de op AHA basis geformuleerde Exfoliating cuticle treatment van de Avoplex lijn van OPI.
In de nagelsalon waar ik dit product wilde aanschaffen, was het verkrijgbaar in een schattig verpakt voordeelsetje met de High-Intensity Hand & Nail cream en kreeg je de Cuticle Oil To Go er gratis bij!

Lang hoefde ik er dus niet over na te denken. Je betaalt namelijk afzonderlijk voor de Exfoliating cuticle treatment € 16,50 en voor de High-Intensity Hand & Nail cream 
€ 12,95. De Cuticle Oil To Go kost € 10,95 maar met dit pakketje kreeg je dat er dus gratis bij. Score! 



Avoplex Exfoliating Cuticle Treatment
Waar ik erg benieuwd naar was, was de exfoliating cuticle treatment. Hier had ik erg goede reviews over gelezen en het leek precies datgene te zijn waar ik naar op zoek was. 

Dit goedje bevat dus AHA (oftewel Alpha Hydroxy Acid = fruitzuren) en is gericht op het bestrijden van droge nagelriemen (heb ik), en het herstellen van de vocht/vet balans van de nagelriemen (wat ik heel goed kan gebruiken). De beschrijving klinkt dus goed en met AHA producten heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad.

Textuur
Deze treatment heeft een gel-achtige textuur. De dikte van het textuur en het nauwe tuitje faciliteren een nauwkeurige aanbreng op de nagelriemen. Als het ergens wat ruwer/droger is op de nagelriem, zou je dus heel doelgericht een stipje van dit spul kunnen plaatsen op dat plekje en het daarover uitsmeren. Een grote pluspunt in mijn optiek! 

Smeren tot ze smelten..?
Alhoewel op verschillende blogs wordt aangeraden deze treatment (niet meer dan) 2 tot 3 keer per week te gebruiken kan ik dit niet aan de gebruiksaanwijzing achter op het flesje aflezen. Er staat 'several times weekly' dus ik neem aan dat je het ook iets vaker dan de aanbevolen 3 keer per week kan gebruiken als je nagelriemen er erg droog aan toe zijn (zoals die van mij). Uit ervaring kan ik adviseren dat wel gewaakt moet worden voor iets teveel enthousiasme. Bij het eerste gebruik heb ik meerdere laagjes achter elkaar gesmeerd op mijn nagelriemen en toen voelde het op een gegeven moment op sommige plekjes wel een béétje gevoelig aan... Het is dus beter om het gevecht met de nagelriemen te verspreiden over de week; liever iets vaker, dan iets teveel op één dag dus. 
Deze gel hoef je trouwens niet van je handen af te wassen, al staat er in het Frans iets met dat je het er 3-5 minuten op moet laten zitten, hetgeen lijkt te impliceren dat je het daarna eraf moet wassen. Zowel in het Engels als in het Duits staat dit er niet...dus ga ik ervan uit dat je de treatment er gewoon op mag laten zitten :).

En, werkt 't?
Deze treatment heb ik nog maar twee keer gebruikt. De eerste keer dus meerdere laagjes opgedaan en de tweede keer één laagje. Ik kan dus nog niet een goed oordeel over dit product geven, alhoewel ik wel merk dat mijn nagelriemen iets zachter aanvoelen...maar dit kan ook door de nazorg komen, want die is belangrijk.  

Je moet de treatment eigenlijk ook een beetje zien als een middel dat je gebruikt als voorbereiding op de verzorging. Het is vergelijkbaar met een scrub met hydraterende bestanddelen, maar dan één die dieper in de huidlaag doordringt dan de gemiddelde scrub, vanwege de AHA die in deze treatment zit. Mensen die ervaring hebben met AHA zullen begrijpen wat ik bedoel. Gezien de positieve ervaring die ik in het algemeen heb met AHA verwacht ik dan ook echt dat ik resultaat zal zien na een (niet al te lange) periode van consistent gebruik van dit product; zeker in combinatie met een goede nazorg dus. 

Nadat ik deze treatment heb opgedaan en deze is opgedroogd (wat niet langer dan een halve minuut duurt), verzorg ik de nagelriemen met de Cuticle Oil To Go van de Avoplex lijn van OPI óf de Lemony Flutter van Lush die ik sinds afgelopen zaterdag ook in huis heb! Allebei vind ik ze erg fijn en kan ik aanbevelen. 
Deze producten dienen eigenlijk allebei hetzelfde doel, namelijk het hydrateren/verzorgen van je nagelriemen. Je kan echter BEIDE producten aanschaffen zonder enig schuldgevoel ;). Het is het gebruik en de verpakking die ze onmisbaar maken. 
Meer hierover echter in de volgende post, die gaat over de - op de Exfoliating Cuticle Treatment aansluitende - nazorg van de nagelriemen. Wordt vervolgd!



Tags:

0 Comment(s)