Essence - Glitter on me + Not punky nor funky

Op de een of andere manier ben ik erg geinteresseerd in nagellak de laatste tijd. Dus toen ik wederom in de Kruidvat stond om een nieuwe mascara op te halen, liep ik daarna maar meteen door naar de Essence afdeling om de Not Punky Nor Funky graffiti topper mee te nemen, die ik de vorige keer al zag staan tijdens mijn mini Essence haul, maar te gierig was om 'm te kopen. Kennelijk was ik in een ekster-bui want voor ik het door had lag de Glitter On Me ook in mijn winkelmandje...


Be Loud - Not Punky Nor Funky
Dit potje nagellak heeft een transparante basis en zit vol met glitters in verschillende vormen en kleuren! De glitters zijn in het fuchsia roze, goud, zwart en parelmoer, in zeshoekjes, vierkantjes, staafjes en spikkels. Het potje is goed gevuld met glitters, maar het is moeilijk om ze goed verspreid te verdelen over de nagel, waardoor de glitters soms half op elkaar liggen geplakt; dat klinkt negatief, maar 't kan eigenlijk heel mooi zijn als je ervoor zorgt dat rondom de 'hoopjes' glitters een mooi verspreide laag glitters zit. 


Glitters kunnen al snel een beetje tacky aandoen, maar al die verschillende kleuren en vormen maken het juist heel speels en lief. Je kan het effect een draai naar je eigen stijl geven door een bepaalde kleur lak onder deze glitter topcoat te dragen. Ik heb gekozen voor een lichte lila kleur van Chanel, de Frenzy 559. Deze wat lichtere en zachte kleur lak geeft de juiste tegenwicht aan de feestelijk glitters. Het mooie van de Not Punky Nor Funky is dat het een saaiere nagellak wat interessanter maakt (denk aan die kleurtjes die je nooit meer draagt omdat ze te 'nude' waren!). Je kan ervoor kiezen om de nagellak over de hele nagel te smeren, maar je kan 'm ook centreren aan de bovenkant (als je mooie lange nagels hebt) of onderkant van de nagel voor een ander effect! Het kost alleen iets meer moeite omdat de glitters zich niet zomaar laten pakken of goed verdelen...
  
Ik ben van plan om deze lak ook te gaan proberen op de 'miskoop' nagellakken, misschien dat dit ze van de prullenbak kan redden :).

Glitter On Me
Dit is een special effect topcoat met ook een transparante basis. Het bevat vele zilveren spikkeltjes en glitterstaafjes die afhankelijk van de lichtval er groen, roze, blauw of zilver uitzien. Het is subtieler en minder gevuld met stukken glitters dan de Not Punky Nor Funky
Op het potje wordt geadviseerd om het bovenop je favoriete nagellak te lakken voor een special effect. Ik kan er nog niet zoveel over vertellen want ik heb 'm geprobeerd zonder een ander kleurtje, maar ik denk dat 'ie erg mooi zal staan bij pastelkleurtjes! Om te bezien of dit zo is, zal ik 'm binnenkort bovenop mijn mintgroene en babyblauwe nagellak lakken. To be continued dus... 

Heb jij deze lak ook al uitgeprobeerd? Welke kleur(en) vond jij er het mooiste bij staan? 

Tags:

0 Comment(s)