Happy hands with Essence Sand Effect + Rimmel Salon Pro


Mijn handen en ik hebben een haat/liefde verhouding met elkaar. Ik hou van ze want ze maken mij op, doen mijn haar voor me, ze koken voor me, tikken deze post voor me... en als ik de rommel beu ben willen ze zelfs af en toe de vaat voor me doen, mijn broeken voor me vouwen en m'n blousjes voor me strijken.
Wanneer ik ze wil verzorgen om te laten zien hoe dankbaar ik voor ze ben, gaan ze echter tegenspurtelen. Zo omringen zij zich liever met verkreukeld papier. Met welke creme ik ze ook verkleed, binnen een uurtje hebben ze zich weer ontdaan van het gladde velletje dat ik ze heb gegeven. 
Daarnaast hebben ze er geen besef van dat het helemaal niet 'in' is om nagelriemen te dragen. Ze worden daardoor voor onverzorgd en slordig aangezien en wie wordt dat vervolgens aangerekend? IK. Ja IK natuurlijk. En dat terwijl ik écht mijn best doe om ze van die verschrikkelijk outdated nagelriemen te ontdoen. 

In een laatste poging om ze toch enigszins bij de tijdsgeest te houden, wil ik ze dan ook graag een hip lakje op de nagels geven. Soms werkt dat, vaak niet. Er zijn namelijk maar weinig kleuren die ze verdragen, en doorgaans houd ik het om die reden maar op warme kleuren als rood, roze, koraal en paars. De lievelijke pastelkleurtjes en koelere neon tinten die de laatste tijd zo in waren, daar wilden ze niet aan beginnen. Nope. Trokken metéén bleek, zo erg vonden ze het. 

Toen ik gisteren in de Kruidvat stond en het potje Essence Sparkle Sand Effect in Hey, Nude in mijn handen had, voelde ik dan ook een lichte stuiptrekking. Als dat niet het laatste potje was en niet zo schappelijk geprijsd (en iemand anders er op zat te aazen!), zouden ze het linea recta hebben teruggelegd in de schappen. 

Rimmel Salon Pro
Op het potje nagellak van Rimmel in de kleur Urban Purple waren ze gelukkig wél meteen verliefd. Maar ja, als het 1+1 is worden ze toch een beetje hebberig. En hoewel ze sterk ernaar neigden om voor dezelfde kleur te gaan, had ik ze kunnen overtuigen om het potje in Sea Green op te pakken. 
Eenmaal vast in het knuistje, is daarmee echter nog niks gekocht. Het potje Sea Green heeft dan ook eerst 'green' moeten zien door het geschommel van de handen naar de schappen en weer terug (en dit maal tien keer) voordat het een enkele rit naar de kassa mocht maken met de rest.

Eenmaal thuis lieten ze me op de nagels alle drie de nagellakjes lakken zónder bleek te trekken! 
En ook ík ben onder de indruk van deze lakjes. De kwaliteit van met name die van Rimmel, zo gepigmenteerd! Één laagje had ik maar nodig voor een goede dekking. 


Het kwastje van Rimmel is iets langer en aanmerkelijk breder dan die van Essence, OPI en KOH. Wat met name opvalt is dat het begin van het kwastje even breed lijkt te zijn als het uiteinde van het kwastje, wat volgens mij de lak beter uitspreidt op de nagel. 
Dit kwastje zal met name handig blijken bij het aanbrengen van lichteren kleurtjes die in de regel meerdere laagjes nodig hebben om te dekken = streepgevaar. Ik vind het echt ideaal en ben nu superbenieuwd naar hun lichtere en koelere kleurtjes, waar mijn handen altijd tegen protesteren :).
Essence Sand Effect
Wat betreft de Hey, Nude vind ik het 'schuurpapier' effect erg cool!Er zitten zilveren glittertjes in die varieren in grootte, wat in combinatie met korrelige effect voorkomt dat het er tacky uitziet.

Alhoewel één laagje een redelijke dekking geeft, vind ik persoonlijk dat deze lak beter tot zijn recht komt met twee laagjes. Het duurt echter vrij lang voordat het droog en stootproof is. Het blijft gedurende de eerste 30-60 minuten een risico om ergens met je nagels in de buurt te komen. Ik heb de lak zeker wel 2 keer opnieuw moeten doen omdat er steeds deukjes in kwamen, maar ik ging dan ook koken enzo, dus misschien was dat niet zo handig van mij haha!

Met deze lakjes in de pocket ben ik ervan overtuigd dat ze nog beter zullen staan bij een paar goed verzorgde handen. Als jij nog een goede tip hebt, laat 't me weten!

Tags:

2 Comment(s)

  1. Leuke foto's! :))) Wie heeft ze gemaakt? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik, haha! Camera voor de spiegel geplaatst, poseren en op selftimer gezet hehe..

      Delete