Paula's choice skincare

Je zou denken dat als je eenmaal 25 bent, je geen last meer zou hebben van pukkeltjes. Dit dacht ik 5 jaar geleden. 
Een aantal Paula's Choice producten later en inmiddels alweer 30 jaartjes oud, heb ik nog steeds niet het perzikhuidje waar ik op heb gehoopt, maar steken de puistjes sinds het gebruik van de producten van Paula's Choice zeker een stuk minder vaak de kop op en oogt mijn huid ook frisser.

You'd think that being 25 years old one wouldn't be harassed by skin inpurities. Well, 5 years has passed since my 25th birthday and after a few skincare products of Paula's Choice I still don't have the skin I wish for, but am having less problems with acne and even my skin is looking more clean.



De producten die ik heb aangeschaft van Paula's Choice heb ik op één na (namelijk de Skin Recovery Super Antioxidante Concentrate Serum) allemaal opgemaakt en de meeste daarvan ook opnieuw gekocht. Vandaag zal ik de producten in het zonnetje gaan zetten die nog steeds deel uitmaken van mijn beauty regime. 

The products I've purchased from Paula's Choice I have all but one (the Skin Recovery Super Antioxidante Concentrate Serum) used up, and most of it I have even repurchased several times. Today I'm gonna show you which products these are and tell you what I think of them.

Paula Begoun - beauty guru
Het merk is opgericht door Paula Begoun. Naar Paula's eigen zeggen worden er alleen ingredienten verwerkt in haar producten " (...) waarvan is bewezen dat ze de huid er echt jonger, stralender, en vrij van rimpels en puistjes uit laten zien.

The brand is set up by Paula Begoun. According to Paula she only uses those ingredients in her products of which has been proven it makes the skin looking younger, radiant, free of wrinkles and acne.

De exfolianten
Een essentiele stap voor een mooie huid, is volgens Paula het gebruiken van een product waar alfahydroxyzuur (AHA) in zit of betahydroxyzuur (BHA). AHA en BHA verminderen puistjes doordat ze de poriën reinigen. Daarnaast bevorderen ze de aanmaak van collageen, verminderen ze rimpels en herstellen ze een droge huid.
From left to right: Skin perfecting 2% BHA Gel (dry skin), Weekly resurfacing Treatment 10% AHA, Skin perfecting 8% BHA Gel(normal skin).
According to Paula, essential for good skin is the use of alphahydroxy acid (AHA) or betahydroxy acid (BHA). These ingredients are supposed to lessen the symptoms of acne, clean out pores, diminish wrinkles and restore dry skin. 

Het verschil tussen AHA en BHA laat zich niet eenvoudig (door mij) uitleggen, wat het belangrijkste is om te weten is dat AHA wordt aangeradern voor een beschadigde en droge huid, en de BHA voor een vette huid of een die last heeft van puistjes. 

Ik heb zowel de 10% en 8% AHA exfoliant als de  2% BHA exfoliant, en ik gebruik ze naast elkaar. De BHA is ook verkrijgbaar in 1%, dat is misschien handig voor als je er nieuw mee bent en een gevoelige huid hebt. 

The most important difference between AHA and BHA to remember is that AHA is recommended for a sundamaged and dry skin, whilst BHA is best for combating acne and oily skin. I've both the 10% and 8% AHA and the 2% BHA exfoliant, that I use everyday. Paula also offers the BHA in 1%, which is recommended for people that are new to the use of these ingredients and .have a sensitive skin.

AHA (voor het tegengaan zonbeschadiging en droge huid)
De Skin perfecting 8% AHA gebruik ik bijna elke dag na het wassen en tonen van mijn gezicht en alleen 's avonds. De reden hierachter is dat ik liever niet na het gebruik van een exfoliant dat hoger ligt in percentage, mijn huid blootstel aan de zon. 
De Weekly resurfacing treatment 10% AHA gebruik ik uiteraard ook alleen voor het slapen gaan, maar dat doe ik dan 1 keer per 1-2 weken. 

AHA is for combating sundamaged skin and dry skin. I use the Skin perfecting 8% AHA nearly every evening after washing and toning. I prefer not to use this in the daytime because of sun exposure. The weekly resurfacing treatment 10% AHA I also only use in the night time, before going to bed and only once every 1-2 weeks.

Door het gebruik van de AHA's heb ik gemerkt dat mijn huid minder droog is. In het verleden heb ik veel onder de zonnebank gezeten en realiseerde me niet goed de gevolgen daarvan voor m'n huid. Alhoewel ik nog steeds een vochtarme huid heb, heb ik in elk geval een stuk minder last van het "gekreukeld papier"-effect op mijn voorhoofd; onder de zonnebank ga ik in elk geval niet meer!

I've noticed that the AHA has made my skin less dry significantly. Due to frequent use of sunbeds in the past, my skin had become really really dry. And although my skin still lacks moisture, the skin on my forehead doesn't look like crumpled paper and is really improving. So no more sunbeds for me!

BHA (voor het tegengaan van puistjes)
Overdag gebruik ik altijd de BHA. Wanneer ik het gevoel heb dat mijn huid minder exfoliatie nodig heb, gebruik ik deze ook soms in plaats van de AHA. 
Ik moet erbij vertellen dat ik de AHA ook weleens gebruik om pukkels tegen te gaan. Naar mijn idee is de AHA iets agressiever en is het meer effectief dan de BHA wanneer het aankomt op acné achtige puisten. De BHA is op zijn beurt bij mij meer geschikt voor het tegengaan van de kleinere onzuiverheden als mee-eters.

BHA is for combating acne, and I use the 2% BHA in my morning skincare routine. I also reach for this product instead of the AHA when I feel my skin needs less exfoliating. The AHA on the other hand, I also sometimes use to combat acne. In my experience the AHA is slightly more aggressive and effective in eliminating inflamed acne, while the BHA is more suitable in eliminating blackheads.   

Als je geinteresseerd bent in de producten van Paula's Choice kan je terecht op hun website, waar je ook meteen de producten kan bestellen die je aanspreken( klik hier voor de website). Wat heel handig is, is dat Paula proefverpakkingen aanbiedt van €0,70. Als je twijfelt biedt dat dus uitkomst, wel zijn er bezorgingskosten verbonden aan elk bestelling. De kosten variëren tussen €2,50- €4,95.


If you're interested you can go to website of Paula's Choice (that delivers to the Netherlands), where you can also order the products (click here). They offer samples for €0,70 per package, which I find very convenient for testing on my skin. There are however delivery costs of €2,50 - €4,95. 

Na het exfolieren moet er natuurlijk gesmeerd worden. Ook daarvoor gebruik ik de producten van Paula's Choice. Omdat de post even iets te lang aan het worden is, zal ik mijn mening hierover geven in de volgende post :)

I follow the exfoliating with moisturising, for which purpose I also use products of Paula's Choice. Because this post is getting rather long, I shall give my two cents about those products in the next post :)

Thanks for dropping by! Xx

Tags:

0 Comment(s)